21. syyskuuta 2015

Näitä on miljoonia

Miljoonia luonnoksia kirjoituksista, joita olisin halunnut julkaista. En ole saanut mitään valmiiksi. Koulu on vienyt suurimman osan ajastani nyt lähiaikoina ja olen koulupäivän jälkeen niin poikki, etten jaksa alkaa pohtimaan blogiin kirjoittamista.

Nyt on kuitenkin uudet tuulet ja meininki on energinen. Mulla alkaa yo-kirjoitukset keväällä 2016 äidinkielellä ja terveystiedolla. Kirjoitukset jatkuvat syksyllä 2016 englannilla ja ruotsilla ja tarkoituksena on valmistua ylioppilaaksi jouluna 2016. Mä olen tosi innoissani, haluaisin jo nyt alkaa lukemaan terveystietoa ja odotan mielettömän paljon kolmannessa jaksossa toteutuvaa ÄI6-kurssia. Aikoinani, kun kirjoitin lukiossa, ajoitus oli väärä. Motivaatiota ei ollut ollenkaan, lähin kirjoittamaan lukematta. Kyllähän mä läpi pääsin jokaisesta, mutta parempaankin olisin pystynyt. Nyt tosin on aivan eri fiilis kirjotuksista. Niihin ei mennä ajatuksella "lukematta läpi" vaan niihin täytyy valmistautua kunnolla. Vielä minusta ylioppinut tulee!

Ajatus tulevaisuudesta pelotti mua vielä vuoden 2015 alussa. Ei pelota enää, ei ole hetkeen pelottanut. Olen varma mun tulevaisuudesta ja olen valmis ottamaan jokaisen haasteen vastaan, mitkä on tarkoitettu minulle saavuttaakseni sen, minkä haluan. Jos tavoitteeseen pääseminen vaatii vahvoja perslihaksia, minulla on ne. Jos minulta vaaditaan 4 vuoden opiskeluja, minä opiskelen. Olen valmis saavuttamaan kaiken sen, minkä haluan.
Minulla on tiedossa mieletön tulevaisuus. Minulla on Teea, kihlattuni. Meillä on Teean kanssa yhteinen koiruus, asunto ja tulevaisuus ainoastaan loistaa edessämme kirkaampana kuin koskaan. Ei ole epäilystäkään, kenen kanssa haluan tulevaisuuteni luoda. Teean kanssa, tottakai. Asiat ovat vasta Teean kanssa loksahtaneet oikeille paikoilleen. Olen enemmän kuin onnellinen...

Tämäkin jakso koulua on viittä vaille valmis. Enää huominen ja olen saanut suoritettua digitaalisen painamisen ensimmäisen osion. Pintaraapaisuhan tämä vain on digipainoon mutta hyvä pohja tästä on muotoutunut. Tämä jakso on ollut hyvä jakso ja tästä on mielettömän hyvä jatkaa eteenpäin opintoja. Pikkuhiljaa alan valmistautumaan kevään kirjoituksiin. On aika avata lukiokirjat ja opetella kynällä kirjoittaminen uudestaan. Konseptit kaupan hyllyltä mukaan limsapullon sijaan ja karkit vaihtuvat hedelmiin. Nyt olen varma, varmempi kuin koskaan aikaisemmin. Tästä lukuvuodesta tulee huikea.

Turha kuitenkaan alkaa kieltämään tämän hetkistä syysväsymystä. Muutto luo pientä stressiä niskan päälle eikä oikein tule nukuttua kunnolla öisin. Aamuisin on todella tuskallista nousta lämpimästä sängystä keittämään kahvia mutta onneksi palelevan kananliha laskeutuu nopeasti, kun tottuu asunnon kylmään ilmaan. Koulupäivän aikana iskee järjetön väsymys mutta silti pusketaan eteenpäin niin hyvin kuin mahdollista. Ei ole saumaa löysäillä. Ensi viikolla muutto, ehkä sen jälkeen pahin stressikin purkaantuu ja on helpompi hengitellä ja uinuilla yön tunteita.

Mutta nyt lopetan syksyisiin terveisiin!

Olkaa ahkeria siinä, mitä ikinä teettekin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Leave a comment, please!