2. syyskuuta 2015

Kultahippuja kaikkialla

Onnellisuuteni koostuu asioista, jotka voi määritellä/laskea mutta eniten on asioita, joiden määrää ei voi sanoin kuvata, määrättömiä. Onnellisuutta ei ole yhtä ja oikeaa, jokaisella ihmisellä on omanlaisensa "määritelmä" onnelle. Tämä on minun omani...

Olen onnellinen perheestäni. Minulla on kolme mahtavaa isosiskoa, jotka opastavat, neuvovat, "vahtivat" ja rakastavat. Minulla on vintiömäinen pikkuveli, joka ei oikeasti ole enää pieni (hän on minua kutakuinkin päätä pidempi jo, ellei enemmänkin). Hänen ansiostaan olen oppinut pitämään puoliani joissakin asioissa enkä millään meinaa antaa periksi. Meillä on ollut mielettömän sodat nuorempina mutta kasvaessamme olemme oppineet pitämään toistemme seurasta emmekä nälvi toisiamme lähestulkoon ollenkaan.
Minulla on vanhemmat, jotka ovat kasvattaneet minusta tällaisen kuin olen. Olen oppinut rakastamaan lähimmäisiäni, kunnioittamaan sekä arvostamaan muita. En tietenkään sano, etteikö elämällä olisi osuutta minun kasvamiseen mutta vanhempani ovat tehneet suurimman työn pohjalle. Vanhempani rakastavat toisiaan sekä jokaista lastaan ehdoitta.

Olen onnellinen Teeasta, kihlatustani. Koin yhteyden tunteen tavatessani Teean vajaa vuosi sitten. Tykästyin häneen korviani myöten. Tiesin heti, että sen kovispahiksen takana piileksii se ihana, lempeä, rakastava Teea. Rakastuin jo ennen tuon puolen ilmaantumista. Teea antoi vihdoin itselleen luvan rakastaa minua "julkisesti", asiat alkoivat loksahtamaan paikoilleen.
Rakastan Teeaa mielettömän paljon, eniten. Tiedän Teean rakastavan minua, eniten. Meillä on yhteisiä suunnitelmia tulevaa varten. Meidän yhteinen asunto on valmistumassa todella pian (vasta hetki sitten se asuntohan oli aivan alkutekijöissään), meillä on meidän ensimmäinen yhteinen koira. Teea on se, kenen kanssa tahdon tulevaisuuden.

Olen onnellinen meidän Irmasta. Pienen pieni peto kasvaa koko ajan aikuisemmaksi, hän rakastaa meitä, vaikka mieltään välillä ilmaiseekin ei-halutulla tavalla. Mutta mitään en vaihtaisi. Irman nähtyäni sanoin samantien "Jos koiran ottaisin, ottaisin tuon!". Ja niin oli tarkoituskin ja nyt Irma meidän.

Olen onnellinen kaikesta siitä rakkaudesta, jonka olen saanut kokea elämäni aikana, tälläkin hetkellä. Koen olevani mielettömän lämmön ympäröimänä, olen turvassa pahimmilta asioilta, joita maailma voi "tarjota". Olen onnellinen kupillisesta teetä sekä opiskelupaikasta, josta pidän. Olen onnellinen tämän hetkisestä elämästäni, jota elän. Tämä on se unelma, josta olen haaveillut, jonka takia olen tipahtanut lukio-kursseilla kärryiltä.

Millaisia kultahippuja teillä on?

Pus.

4 kommenttia:

  1. Miten asiat ovat teidän yhteisiä, jos kerta teea on ottanut valtavat velat mm asunnon takia ja maksaa kaiken? Kysyn lähinnä mielenkiinnosta, häntäkö ei haittaa elättää sinua?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. meillä on asuntoa varten suunniteltu järjestelyt, jotka eivät oikeastaan verkkoon kuulu. kiitos kysymästä kuitenkin :--)

      Poista
  2. todella hyvää tekstiä, kirjoitat kauniisti.

    VastaaPoista

Leave a comment, please!