31. joulukuuta 2014

New Year's eve! "new year, new me" bullshit

Vuosi vaihtuu reilun kuuden tunnin päästä. Onhan kaikki tehneet uuden vuoden lupaksensa valmiiksi? Hyvä, jos olet, koska minä en. Taino osittain joo, mutta se nyt muutenkin on jo voimassa, joten miksi sitä kutsumaan uuden vuoden lupaukseksi.

Tämä "uusi vuosi, aloitan puhtaalta pöydältä, 'new me'" kinda shit on yliarvostettua. Puhtaalta pöydältä voi aloittaa mihin aikaan vuodesta tahansa, ei ainoastaan vuodenvaihteessa. Jos oikeasti haluat muuttaa elämäntapaasi, tee se. Älä tee tyhjiä lupauksia itsellesi, jotka eivät täyty kuitenkaan. Turhaa turhaa turhaa, ja vielä kerta kiellon päälle, turhaa.
Vuoden vaihtumisesta ollaan tehty paisuteltu juttu, ilotulituskarnevaalit, joihin sisältyy usein alkoholi, tekopyhät sekä tyhjät lupaukset, jotka harvemmin täyttyvät. Väärin on yleistää, koska toki on niitä ihmisiä, jotka oikeati pystyvät pitämään omistaan lupauksista kiinni ja jatkavat elämistä sillä tapaa. Se on ihailtavaa ja arvostettava juttu. Mutta ihan oman kokemuksen kautta, minä en pysty niihin. Lupaan vaikka ja mitä, mutta mitään ei tapahdu. Viime uutena vuotena lupasin alustavasti itselleni tupakoinnin lopettamisen. Poltan edelleen. Sovin itseni kanssa myös tipattomasta tammikuusta. Join silti. Mutta nyt tipaton tammikuu onnistuu, koska olen ollut ilman alkoholia jo kolme viikkoa, taino tarkemmin itsenäisyyspäivästä (6.12.2014) asti.

Spotifyhin soittolistan 2015. Sen olen tehnyt uudelle, alkavalle vuodelle. Siellä on tsemibiisejä elämään, jos tuntuu vaikealta päästä eteenpäin. Siellä on biisejä, jotka saavat hymyn huulille. Siellä on myös biisejä, jotka vapauttavat turhan stressin. Soittolista 2015 on kaikin puolin onnellinen, elämää helpottava sekä vapauttava playlist, johon turvautua ongelmien ilmestyessä. Siihen mä olen tyytyväinen.



Ja vielä perään Aste - Himalaja (blogger ei jostain syystä löytänyt)

Mutta suuri kiitos teille tästä vuodesta. Kiitos niille ihmisille, jotka tekivät vuodesta 2014 muistamisen arvoisen. Kiitos, että olette olleet osana tätä ja olette pysyneet mun lähellä minun ollessa kamala aavikkopimpe. Kiitos.


2 kommenttia:

  1. Haistan katkeruutta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sä olet varmaan sama häviäjä, joka on kommentoinut samankaltaisia kommentteja tänne ennenkin. Älä tuhlaa aikaasi, koska ethän sinä minusta tiedä mitään sen suurempaa, mitä mun blogista saa irti. Vaikutat harvinaisen suppean sanavaraston omaavalta ihmisolennolta, jonka takia en aio mieltäni pahoittaa. Voitin.

      Poista

Leave a comment, please!